zondag 19 juni 2011

Worteltjes cake

Voor de paasbrunch bij de familie wilde ik graag wortelcakejes uitproberen. Worteltaart is naast cheesecake altijd 1 van mijn favorieten! Hoewel ik elke taart wel lekker vind ;).



Ik had dus alleen geen recepten en vond het lastig te kiezen welk recept nou echt lekker zou zijn, en om nou elke recept uit te proberen...Dus op twitter een oproepje geplaatst en ik kreeg meteen 2 reacties. Een recept van Heidi Maris en een recept van Nicolette van http://www.cafecreme-n.blogspot.com/cafecreme-n.blogspot.com/, een medeblogger en twitteraar. Beide recepten hadden heel verschillende ingredienten. Alleen de wortels waren hetzelfde ;).


Hieronder vind je de recepten en beoordeel zelf welke je het lekkerst vindt!


Recept Heidi Maris

5 eierdooiers
2 dl suiker
sap en schil van citroen (1/2)

1 tl kaneel

1 mespunt gemberpoeder

200 gr rauw geraspte wortelen

1,5 dl gemalen amandelen

1 dl paneermeel

1 el maizena

1 tl bakpoeder

5 eiwitten

poedersuiker

baktemperatuur 175 graden
baktijd: 45 minuten en voor cupcakes zou ik minder doen en af en toe even gluren door het ovenraam of ze gaar zijn (bruin).


Mix de eierdooiers en de suiker wit. Voeg de citroen toe. Roer de kruiden, de wortels, amandelen en de paneermeel erdoor heen. Als laatste het bakpoeder en de maizena. Sla de eiwitten stijf en schep ze voorzichtig door het beslag. Doe het beslag in een springvorm van 22 cm. Na het bakken uit de springvorm halen en bestuiven met poedersuiker of met een lekkere cremecheese topping!


Het recept van Nicolette staat op haar blog: http://www.cafecreme-n.blogspot.com/2011_04_01_archive.html. En dan bij 22 april. Eerst in het Frans maar daarna ook vertaald voor ons in het Nederlands. Als je een beetje wegwijs bent met Frans dan vind je er nog veel meer heerlijke recepten!

1 opmerking:

  1. En welke vond je zelf het lekkerst? :)
    Dank je wel voor de aandacht aan mijn blog! Als er lezers recepten in het Nederlands willen, kunnen ze een commentaar achter laten. Dan vertaal ik het desbetreffende recept !

    Happy Baking
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen